Seven words- part 2

- Harrys perspektiv -
 

Jag stod där, längst fram i klassrummet med alla blickar mot mig.
Mamma tyckte att det skulle vara bra för mig att börja på en ny skola, och börja om, efter allt jag gått igenom. 
- So Harry, you can take a seat there, sa hon och pekade på bänken som stod näst längst bak. 
Vid bänken bakom satt det en kille med blont spretigt hår, och bredvid han en kille med en vinröd mössa och en lugg som låg lite slängigt ner över pannan. När jag precis hade satt mig så hörde jag att dom pratade med mig.
- Your name was Harry, right? sa den blonda killen med ett pojkaktigt leende.
- Yes, and you are? sa jag lite försiktigt.
- I'm Niall Horan, and this is Louis Tomlinson.
- Urhm.. my last name is Styles by the way, sa jag medans jag kollade ner i matteboken jag fick i början av lektionen. Jag kunde riktigt känna hur den där Louis satt och kollade på mig. Det var något med honom som gav mig rysningar, han var speciell. 
 
˜
Jag fick skåp nummer 13. När jag stod och försökte få upp det så kom en tjej med blont hår fram till mig.
- Hi, im Maggie. And you are the new guy, Harry right?
- Ehm, yeah thats me
- Hah, every girl is talking about you, everyone thinks you're really hot, sa hon och log.
- Oh okey, thats good I guess? sa jag och försökte låta intresserad av att prata med henne, fast jag egentligen inte alls brydde mig om tjejer. 
- So can I come over to your place tonight? sa hon och bet sig i läppen.
- No, I'm sorry, sa jag och gick därifrån. 
 
Jag hade engelska nu. Jag gick ensam genom korridoren och kände allas blickar på mig. När jag kom fram till klassrummet där jag hade engelska så såg jag en lapp på dörren där det stod:
''Mr.Miller is sick so the english is cancelled.''
Och eftersom det är sista lektionen så kunde jag gå hem nu.
Det är en bit hem till mig ifrån skolan och eftersom bussen går precis utanför kan man ju tycka att jag borde ta den men när jag har mycket tankar i huvudet så är det skönast att gå, så det fick bli en promenad hem. 
 
När jag kom fram till mitt trapphus så såg jag killen från klassen, Louis, gå in i samma port som jag gör. 
Han kollade bak och såg mig.
- Hey Harry!! ropade han eftersom jag stod kanske tio meter bort.
- Hii, ropade jag tillbaka samtidigt som jag började gå mot porten. Min puls ökade mer och mer ju närmre jag kom honom. 
- What are you doing here? sa han förvånat.
- I live here, haha, on floor 6, and what are you doing here?
- I live here to, on floor 5 haha.
 
˜
När jag kom in inanför min dörr så slängde jag av mig väskan innanför dörren och sparkade av mig mina converse. Jag hade svarta jeans som satt ganska tight och en vit t-shirt som satt lite spännt vid bröstet men som satt löst under bröstet. Jag hatar att gå hemma i sånna kläder när det bara är jag så jag slängde av mig allt i en hög framför min säng och gick till garderoben. Jag slängde fram ett par svarta mjukisshorts och en grå långärmad stickad tröja som är hur mysig och skön som helst.

Postat av: Anonym

Jättebra, mer :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback