Seven words- part 3

Louis perspektiv -
 

Så jag och Harry bodde i samma trapphus? Vem kunde ana det?
Kanske vi kunde bli bra vänner. Jag tänkte att jag kunde lika gärna smsa honom och kolla ifall han vill komma ner till mig och ta en fika eller liknande. Han kanske kunde få träffa min flickvän, fast iochförsig, hon har väl redan försökt flirta med honom. Jag menar, tjejer tycker väl att han ser bra ut, och även fast Rachel är min flickvän så skulle hon inte backa. Det är inte direkt bara en gång jag har kommit på henne med att vara otrogen mot mig. Förstår inte riktigt varför jag inte gjort slut än. Jag antar att det är rädslan av att inte ha någon, hon har även funnits där, även i stunder jag inte vill att hon ska. Vi är nog mer vänner än vad vi är pojk och flick vän. 
Men Harry, vågar jag smsa? Han verkar underlig på något sätt, som att vi har något gemensamt som jag inte kan sätta fingret på. Men hans nummer? 
Jag startade upp min MacBook. Den är lite seg på grund av allt virus Rachel har dragit till den. När jag väl är inne på den så går jag in på Chrome och sedan google. Jag trycker in ''Harry Styles Cheshire'' eftersom han är alldeles ny i London. Det kommer fram olika sök allternativ och jag tar det som står längst upp. 
När jag kommer in så står det adress, nummer osv. Jag kollade av numret på datorn och skrev sedan in det i min mobil. Jag la till han som kontakt och skrev ''Harry''. 
 
To: Harry
''Hi! So I was wondering if you would mind come down to my appartment and catch a movie or just go out so can I show you around in this area? Door 257! /Louis'' 
 
Jag behövde bara vänta någon minut innan min iPhone lös upp med hans namn på.
 
From: Harry
'' oh hey, yeah sure why not, i'll be there in a second, harry :)''
 

Oj, jag förväntade mig inte att han skulle komma med sådan kort varsel. Jag hade ju bytt om efter skolan så jag bara hade mjukisbyxor på mig. Men jag ville inte göra mig för fin heller, då skulle han antagligen tycka att jag är underlig. 
 
Jag gick fort till garderoben och tog ett par vanliga halvtighta jeans och en vit hollister tjocktröja med svart tryck över bröstet. Jag gick in i badrummet, drog igenom med lite vax i håret och fick det att stå upp lite sådär halvmycket.
Jag tog min röda Ralph Lauren parfym och höll i den ett tag och funderade på ifall det kanske var lite för mycket. ''Äsch vafan'' tänkte jag och sprutade ett sprut på halsen och ett på tröjan. 
Precis när jag ställt tillbaka parfymen så knackar det försiktigt på min ytterdörr.
 
- Harrys perspektiv - 

Nervöst knackar jag på Louis dörr. Han öppnar bara någon sekund efter. 
Han såg lite mer fixad ut nu än vad han gjorde idag i skolan. Och det luktade parfym i lägenheten.
- Hey Harry, sa han och log lite.
- Hi! I had a bottle of wine in my apartment, so I thought I could bring it, sa jag och höll upp flaskan.
- Oh good! So what do you want to do?
- Uhm what about maybe watch a movie? I'm very tired so.. sa jag.
- Yeah sure!! 
 
Jag satt i soffan medans Louis satt och kopplade in datorn i tv:n så vi kunde kolla via datorn. 
- Done, which movie do you prefer? sa han.
- You can decide, sa jag.
Han satte på skräckfilm.
Eftersom det var ganska sent så var det rätt så mörkt ute och Louis släckte alla lampor och drog ner rullgardiner och persienner, jag gillade det, att det ända ljuset kom från tv:n. 
Varje gång något läskigt hände hoppade jag till, och varje gång så skrattade Louis åt mig. 
En gång när jag hoppade till så skrattade han och då kollade jag på honom och märkte att han satt och kollade på mig, och han vände sin blick direkt när jag kollade på honom. Tillslut kollade han på mig, och jag på honom. Det ända jag såg var hans ögon som lös i mörkret. Det var jag, han och mörket. Jag gillade det.
Efter ett litet tag så blev det lite pinsam tystnad, så för att bryta den tystnaden så frågade jag om han ville ha mer vin. Han sa ja och gav mig sitt vinglas och jag fyllde det så mycket det gick. Vinflaskan var oöppnad när jag tog med den ner till honom, och plötsligt var det mindre än halva kvar.
 
När filmer var slut så kollade jag på klockan, 02.08.
- Oh, I should probably go up to me now, it's school tomrrow, sa jag och kollade ner i golvet. 
- Yeah okey, and hey, we can ride to school together tomorrow! sa han innan jag gick.
- Okey! I'll come down to you before I leave. Bye! sa jag och sedan gick jag.
 
När jag kom in i min lägenhet så låste jag dörren, slängde av mig skorna och sedan så gick jag och kissade och borstade tänderna, sedan raka vägen till sovrummet. 
Jag la mobilen på sängbordet, la mig på sidan med magen mot dörren. Precis när jag höll på att somna så hörde jag hur min mobil vibrerade. Jag sträckte mig efter den, och när jag nått den så var jag tvungen att kisa för att se vem det var ifrån på grund av att det var så stark ljusstyrka. Det var från Louis. Jag drog sakta fingret över ''lås upp''.
 
From: Louis 
''Hey, im sorry if i woke you up buuuut, i forrgot to ask. Niall is going to have a party in his house tomorrow and you're invited!! I had really fun tonight by the way! C u tomorrow, goodnight! X''
 
Med ett leende på läpparna, som jag inte ens märkte ett tag att jag hade, svarade jag på smset.
 
To: Louis
''Yeah! I'd love to! Yeah I had a great time tonight. See you tomorrow, sleep tight! H xx''

Sen så somnade jag, lyckligare än vad jag brukar.
 

Postat av: Ida

YEY MEER!

Postat av: Lina

Braa! Mer ;D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback